Saimme tunnustusta Suomalaisen Työn Liitolta

Julkaistu


Suomalaisen Työn Liitto
on myöntänyt meille Design from Finland– ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkit.

Yhteiskunnallinen Yritys -merkin käyttöoikeus on myönnetty osoituksena liiketoiminnallisten ja yhteiskunnallisten tavoitteiden onnistuneesta yhdistämisestä. Design from Finland -merkki voidaan puolestaan myöntää tuotteelle, tuoteryhmälle tai palvelulle, joka edustaa vahvasti suomalaista muotoiluosaamista. Merkki kertoo, että yritys on investoinut ammattimaiseen muotoiluun ja saavuttanut liiketoiminnallista hyötyä muotoilun avulla.

–Yrityksemme haki Yhteiskunnallinen Yritys -merkkiä, koska haluamme korostaa yhteiskunnallista tavoitettamme biojätteen kierrätyksen helpottamiseksi. Design from Finland -merkki taas on mitä parhain tapa tuoda tekemäämme suomalaista suunnittelu- ja kehitystyötä esiin kansainvälisten markkinoiden näkökulmasta. Järjestelmämme auttaa yhteiskuntaa monin eri tavoin: biojätettä saadaan kerättyä entistä helpommin ja tehokkaammin talteen mm. ympäristöystävällisen biokaasun valmistamista varten ja sen avulla päästään eroon myös perinteisten jäteastioiden aiheuttamista ongelmista, kuten biojätteen mahdollinen jäätyminen tai eläin- ja tuholaisongelmat. Myös jätehuoltoyhtiöille biojätteen keräys ja jatkojalostus on vaivattomampaa; keräys on hygieenisempää ja jätteenkäsittelylaitteistoja tukkivia biojätepusseja ei tarvita lainkaan. BER™-järjestelmä tuo konkretiaa kiristyvien kierrätysvelvoitteiden saavuttamiseen, kertoo toimitusjohtaja Joonas Salonen.

– BER Oy tekee yhteiskunnallista hyvää nostamalla kiertotalouden ja biojätteiden kierrätyksen entistä oleellisempaan asemaan ilmastonmuutoksen torjumisessa ja muuttaa biojätteen kierrätykseen liittyvää alaa tarjoamalla uudenlaisen ratkaisun nykyiseen kierrätysmalliin. Lisäksi Design from Finland -merkkiä kantava tuote tai palvelu kertoo siitä, että se on suunniteltu johonkin tarpeeseen ja sen muotoilu edesauttaa vastuullisuutta esimerkiksi kestävyyden, korjattavuuden, käytettävyyden tai materiaalivalinnan osalta, toteaa markkinointipäällikkö Niina Ollikka Suomalaisen Työn Liitosta.

Ohessa linkki YLE:n artikkeliin aiheeseen liittyen: https://yle.fi/a/3-12416103